Έξι μαθήτριες γυμνασίου από την Ρόδο εμπνεύστηκαν και πραγματοποιήσαν μια καινοτόμα επιχειρηματική ιδέα, που αναμένεται να γίνει το must-have του καλοκαιριού για τους τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας και το “νησί του ήλιου”.

Με την νέα εφαρμογή για κινητά ROD.IT οι τουρίστες μπορούν να έχουν γρήγορη και αρκετά λεπτομερή ενημέρωση για τις ελληνικές γαστρονομικές δημιουργίες που δοκιμάζουν στα διάφορα εστιατόρια. Μπορούν να βρουν στον κατάλογο της εφαρμογής το ελληνικό παραδοσιακό φαγητό που τους ενδιαφέρει, να διαβάσουν τη συνταγή του στη γλώσσα τους και επίσης να δουν και βίντεο με το πως μαγειρεύεται. Όλα αυτά είναι διαθέσιμα στο κινητό τους “σαρώνοντας” το σχετικό barcode που θα βρίσκεται μέσα στο μενού του εστιατορίου.

Σκοπός της δωρεάν αυτής εφαρμογής είναι να μπορούν οι τουρίστες να ενημερώνονται για τα διάφορα ροδίτικα πιάτα, και κυρίως όσα δεν είναι τόσο διαδεδομένα, αναδεικνύοντας μέσω αυτού τις γαστρονομικές ιδιαιτερότητες του νησιού. Ταυτόχρονα είναι ένας ευχάριστος τρόπος να περνούν οι τουρίστες την ώρα τους όσο περιμένουν να σερβιριστούν ή κατά τη διάρκεια του γεύματός τους. Καθώς η Ρόδος είναι ένα από τα μεγαλύτερα τουριστικά νησιά της χώρας μας, οι επιχειρηματίες υποδέχθηκαν την ιδέα με αρκετό ενθουσιασμό.

Οι έξι μαθήτριες από το 1ο Γυμνάσιο Ρόδου ολοκλήρωσαν την υλοποίηση της ιδέας τους μέσα σε λίγους μήνες και στα πλαίσια της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση 2019» του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece.  Πρόκειται για τις μαθήτριες, Ιζλάλ Μπάστιαλη (Γενική Διευθύντρια-Developer), Κωνσταντίνα Μαρίνου (Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων), Ευαγγελία Στεφανάκη (Υπεύθυνη Marketing), Κατερίνα Τσίμπου (Υπεύθυνη Σχεδιασμού Προϊόντος), Χρυσαλένια Πλατανίτη (Υπεύθυνη Οικονομικών) και Ελευθερία Παπαγιαννοπούλου (Υπεύθυνη Δημιουργικού). Υπεύθυνη καθηγήτριά τους, που ήταν στο πλευρό των κορίτσιων σε όλη τη διάρκεια του εγχειρήματος, ήταν η Αρχιτέκτων Μηχανικός Αγγελική Νικολάου.

Η κα Νικολάου συμμετέχει για τρίτη χρονιά στο πρόγραμμα της “Εικονικής Επιχείρησης” και τονίζει πόσο σημαντικό είναι για τα νέα παιδιά να συμμετέχουν σε τέτοια προγράμματα.

Δραστηριότητες σε τομείς που συνδέονται με την πραγματική ζωή και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας αυξάνουν τη συμμετοχή και κινούν το ενδιαφέρον των παιδιών. Από την έρευνα αγοράς, τη δημιουργία του λογοτύπου, τη χρήση των social media μέχρι το σχεδιασμό της αφίσας και την προώθηση στην τοπική αγορά, όλα αυτά τα πρωτόγνωρα για τα εκπαιδευτικά δεδομένα, κάνουν τα παιδιά να ενθουσιάζονται, να κινητοποιούνται και να ξεπερνούν τον εαυτό τους, κατά τρόπο που δεν συγκρίνεται με καμία άλλη εκπαιδευτική δραστηριότητα.

Οι βασικές δεξιότητες που πρέπει να αναπτυχθούν από τα σχολικά χρόνια, είναι η δημιουργικότητα και η συνεργασία. Αμφότερες συμβαδίζουν με την ανάγκη να προτάξουμε το ΕΜΕΙΣ στο ΕΓΩ. Αν αυτό γίνει κατανοητό με βιωματικό τρόπο, τότε είναι σίγουρο ότι οι πρώτοι σπόροι της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας και της ανάπτυξης, θα έχουν πέσει και θα καρποφορήσουν. Τότε θα μπορούμε να πούμε, ότι βάλαμε κι εμείς ένα λιθαράκι στην πολυαναμενόμενη ανάπτυξη”.