Πάρα πολλοί άνθρωποι σε καθημερινή βάση ταλαιπωρούνται στην προσπάθεια να χάσουν τα όσα περιττά κιλά θεωρούν ότι έχουν με διάφορους τρόπους. Διατροφές, συμβουλές από ειδικούς και μη, αυτοσχέδιες δίαιτες, χιλιάδες προτάσεις προγραμμάτων στο διαδίκτυο κτλ.

Κακές διατροφικές συνήθειες, συγκεκριμένες σωματικές παθήσεις, ορμονικές διαταραχές και ψυχολογικοί παράγοντες είναι κάποιες από τις βασικές αιτίες αύξησης βάρους και δυσκολίας στην απώλεια κιλών. Ακριβώς επειδή οι συνθήκες που μπορεί να συντρέχουν στην κατάσταση του κάθε ατόμου είναι πολλές, η λύση δεν μπορεί να είναι κάτι γρήγορο και πρόχειρο, αλλά μια προσπάθεια που χρειάζεται χρόνο, υπομονή και πειθαρχία.

Έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι περιπτώσεις ανθρώπων υπέρβαρων, που αντιμετώπιζαν σοβαρά προβλήματα υγείας και ψυχολογικά, οι οποίοι κατάφεραν να χάσουν κιλά και να γίνουν αυτό που λέμε «άλλοι άνθρωποι». Το ταξίδι της απώλειας βάρους για τον καθένα από αυτούς είναι διαφορετικό, όμως τα οφέλη που αποκόμισαν από την διαδικασία είναι στοιχεία που αποτελούν τις πιο αληθινές συμβουλές προς όλους όσους κάνουν την ίδια προσπάθεια.

Μην θέτεις μεγάλους και μη ρεαλιστικούς στόχους. Αντί να σκέφτεσαι ότι έχεις να χάσεις 20 κιλά, να συνηθίσεις να κάνεις αρκετή γυμναστική, να γίνεις μισή σε ένα μήνα, προσπάθησε να κάνεις ένα βήμα τη φορά. Ξεκίνα στοχεύοντας πχ. να χάσεις 5 κιλά και να γυμνάζεσαι 15′ τη μέρα για 1 μήνα. Μόλις το πετύχεις, βάλε νέο στόχο βοηθώντας τον εαυτό σου στην διαμόρφωση νέου τρόπου ζωής.

Κλασσικό και χιλιοειπωμένο: Πιές πολύ νερό! Δεν υπάρχει «εγώ δεν πίνω νερό» και διάφορα τέτοια περίεργα που ακούμε τριγύρω. Συνήθισέ το, βάλε υπενθύμιση στο κινητό αν θες, γραψ’το στο ψυγείο, δες το σαν challenge να πίνεις 1 ποτήρι ανά 1 ώρα. Επίσης καλύτερα να τρως θερμίδες, παρά να τις πίνεις. Αναψυκτικά και λοιπά ποτά είναι από τα χειρότερα και πιο άχρηστα στοιχεία που μπορείς να δίνεις στον οργανισμό σου.

Κινήσου όσο περισσότερο μπορείς. Όποια κι αν είναι η καθημερινότητά σου και ειδικά αν περιλαμβάνει πολλές ώρες καθιστικής ζωής, προσπάθησε να βρίσκεις τρόπους να κινείσαι όσο δυνατόν περισσότερο. Ακόμα και ένα μικρό καθημερινό περπάτημα γύρω από το τετράγωνο του σπιτιού σου, είναι μια σημαντική αρχή για να κερδίσεις το στοίχημα με τον εαυτό σου και να αρχίσεις να βλέπεις ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Κράτησε σημειώσεις από την πρόοδό σου. Σημείωσε τις επιτυχίες σου, αυτά που έφαγες ενδεχομένως, την γυμναστική που έκανες, τα αποτελέσματά σου ανά βδομάδα. Έτσι θα μπορείς όχι μόνο να βλέπεις ακριβώς την πορεία που έχεις κάνει, αλλά και να παίρνεις δύναμη βλέποντας και «πρακτικά» τους κόπους σου να ανταμείβονται.

Να κάνεις υπομονή. Και η αλήθεια είναι ότι θα χρειαστεί να κάνεις αρκετή. Η συνέπεια στο πρόγραμμα που έχεις στόχο θα σου φέρει αποτελέσματα, αλλά αυτό θέλει τον χρόνο του. Θα υπάρξουν στιγμές που η ζυγαριά θα «κολλήσει» και ενδεχομένως να νιώσεις ότι η προσπάθειά σου είναι μάταιη, όμως αυτό δεν είναι αλήθεια. Υπάρχουν φυσιολογικοί οργανικοί παράγοντες, που μπορεί να επιβραδύνουν την διαδικασία, αλλά συνεχίζοντας την προσπάθειά σου θα ξεπεραστούν σύντομα. Μην τα παρατάς.

Πειθαρχία. Πειθαρχία. Πειθαρχία. Η πειθαρχία είναι η αρχή της επιτυχίας. Η ισχυρή θέληση, η προσήλωση στον στόχο και η συνέπεια στην προσπάθειά μας είναι που μπορούν να εγγυηθούν τα αποτελέσματα που επιθυμούμε. Καλώς ή κακώς το «χύμα» και το «δε βαριέσαι» δεν σε πάνε πολύ μακρυά γενικά. Προσπάθησε να κρατάς το πρόγραμμά σου και την νέα ρουτίνα για την οποία προσπαθείς τόσο σκληρά.

Προσπάθησε να διαχωρίσεις και να αναγνωρίζεις πότε θέλεις να φας από βαρεμάρα ή από συναισθηματική πείνα. Η συναισθηματική υπερφαγία είναι γεγονός, είναι εθιστική και είναι μια από τις βασικές αιτίες της παχυσαρκίας. Τα αρνητικά συναισθήματα και οι ψυχολογικές ταραχές είναι μέσα στο σενάριο της ζωής, όμως η συνειδητοποίηση και ο έλεγχος του εαυτού μας είναι το κλειδί για μια γενικότερη ισορροπία.

Κράτησε δίπλα σου ανθρώπους που στηρίζουν και βοηθούν την προσπάθειά σου. Όταν η ψυχολογική μας κατάσταση παίζει τόσο καταλυτικό ρόλο στην αύξηση του βάρους και στην πορεία της απώλειάς του, είναι προφανές ότι χρειάζεσαι ένα υγιές περιβάλλον που να μην σε επιβαρύνει συναισθηματικά. Ούτως ή άλλως, ανθρώπους που δεν σε στηρίζουν, δεν σε σέβονται και ενδεχομένως σε υπονομεύουν, δεν τους θέλει κανείς στη ζωή του.

Μην κολλάς στις θερμίδες και μάθε τις εναλλακτικές σου επιλογές. Είναι καλό να γνωρίζεις τις θερμίδες των τροφών που καταναλώνεις, χωρίς όμως να τις αφήνεις να σου γίνονται εμμονή και να σου αποκλείουν τροφές. Μάθε τις εναλλακτικές υγιεινές επιλογές που μπορείς να κάνεις, ώστε να μη νιώθεις ότι τρως συνέχεια τα ίδια και να αντιμετωπίζεις τις λιγούρες σου χωρίς να παρεκλίνεις από το πρόγραμμά σου.

Ζήτησε βοήθεια από τους ειδικούς αν νιώθεις ότι την χρειάζεσαι, αλλά μπορείς και χωρίς αυτούς. Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που έχουν καταφέρει την επιθυμητή αλλαγή πάνω τους διαμορφώνοντας μόνοι τους το πρόγραμμα διατροφής ή γυμναστικής τους. Αν χρειάζεσαι την καθοδήγηση κάποιου ειδικού, φυσικά να την ζητήσεις και καλά θα κάνεις. Αλλά η προσωπική σου προσπάθεια και θέληση είναι το Α και το Ω της επίτευξης του κάθε στόχου σου.