Οι οθόνες είναι πλέον αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητας μας. Οθόνες τηλεόρασης, υπολογιστή, κινητού. Αμέτρητες ώρες ενασχόλησης με τα social media, τις τηλεοπτικές σειρές και κάθε είδους εκπομπές μαζικής κατανάλωσης.

Έχετε ποτέ αναλογιστεί πόσες ώρες της ζωής μας ξοδεύουμε μπροστά από μια οθόνη; Έχετε ποτέ σκεφτεί να συγκρίνετε τον χρόνο αυτό με τον χρόνο που περνάμε με αγαπημένα μας πρόσωπα;

Αυτό ανέλαβε να κάνει η διαφημιστική καμπάνια του ισπανικού ποτού Ruavieja με τίτλο «Tenemos Que Vernos Mas» (Πρέπει να βλέπουμε πιο πολύ ο ένας τον άλλο).

Το 4λεπτο βίντεο, που έγινε αμέσως viral και κάνει τον γύρο του διαδικτύου, είναι κάτι σαν ένα κοινωνικό πείραμα. Το μήνυμα που περνάει συνοψίζεται στο γεγονός ότι ζώντας στην εποχή της τεχνολογίας και της ψηφιακής ζωής, τείνουμε να ξεχνάμε ότι η ζωή είναι μικρή και η αξία της βρίσκεται στην ουσιαστική αλληλεπίδρασή μας με τους ανθρώπους που αγαπάμε.

Τα τελευταία 6 χρόνια η χρήση των κινητών τηλεφώνων έχει τριπλασιαστεί.

Καταναλώνουμε περισσότερο οπτικοακουστικό υλικό από ποτέ.

Η επαφή μας με ανθρώπους που είναι σημαντικοί για εμάς γίνεται μέσω των κοινωνικών δικτύων.

Το αποτέλεσμα είναι ότι περνάμε λιγότερο χρόνο με τους αγαπημένους μας ανθρώπους και περισσότερο χρόνο κοιτάζοντας μια οθόνη.

Στο διαφημιστικό σποτ βλέπουμε μερικά ζευγάρια ανθρώπων, που είναι είτε φίλοι είτε συγγενείς, τα οποία ρωτούνται για την μεταξύ τους σχέση, τις ηλικίες τους και το πόσο συχνά βλέπουν ο ένας τον άλλο.

Στη συνέχεια, με έναν απλό υπολογισμό χρησιμοποιώντας έναν αλγόριθμο (με παράγοντες την ηλικία, το προσδόκιμο ζωής και τον χρόνο που οι εκάστοτε άνθρωποι δήλωσαν ότι περνάνε μαζί) οι ερευνητές κατάφεραν να υπολογίσουν για τα επόμενα 40 χρόνια, και μέχρι κάποιος από τους δύο να φύγει από τη ζωή, τον χρόνο που απομένει σε αυτούς τους ανθρώπους να περάσουν μαζί.

Η στιγμή που οι άνθρωποι βλέπουν το αποτέλεσμα σε αριθμούς και συνειδητοποιούν πόσο ελάχιστος είναι τελικά αυτός ο χρόνος, αποτελεί το συγκινητικό αποκορύφωμα του βίντεο. Οι αντιδράσεις τους είναι χαρακτηριστικές.

 

Σύμφωνα με έρευνες, που βασίζονται στα στατιστικά στοιχεία συμπεριφοράς του μέσου ανθρώπου σήμερα, υπολογίστηκε ότι τα επόμενα 40 χρόνια πρόκειται να ξοδέψουμε συνολικά: 520 μέρες βλέποντας τηλεοπτικές σειρές – 6 χρόνια βλέποντας τηλεόραση – 8 χρόνια σερφάροντας στο ίντερνετ – 10 χρόνια κοιτάζοντας οθόνες.

Οι δημιουργοί της εν λόγω διαφημιστικής καμπάνιας έφτιαξαν και την σελίδα tenemosquevernosmas.com, όπου μπορούμε να υπολογίσουμε κι εμείς τον χρόνο που μας μένει να περάσουμε με τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Δοκιμάστε το, αλλά να είστε έτοιμοι για ένα αποτέλεσμα που θα σας συγκλονίσει…

«Οι άνθρωποι λένε ότι προτεραιότητά τους είναι τα αγαπημένα τους πρόσωπα, όμως ο τρόπος που ξοδεύουν τον χρόνο τους δεν επιβεβαιώνει αυτή τη δήλωση. Έχει να κάνει με το πως λειτουργεί το μυαλό μας. Είμαστε προγραμματισμένοι να αποφεύγουμε την σκέψη του χρόνου που μας μένει να ζήσουμε. Έτσι νομίζουμε ότι πάντα θα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε τα πράγματα που πραγματικά μας ευχαριστούν.»

Πόσο χρόνο θα περάσουμε με τους ανθρώπους που είναι σημαντικοί για εμάς;

Αυτό είναι πάντα στο χέρι μας. Να κλείσουμε την τηλεόραση, να αφήσουμε για λίγο το κινητό, τον υπολογιστή και να ασχοληθούμε με την οικογένειά μας, τα παιδιά μας, τους φίλους μας, τους ανθρώπους τριγύρω. Τους ανθρώπους μας που ζούμε στην ίδια πόλη, στην ίδια γειτονία και δεν βλεπόμαστε καν. Τους ανθρώπους που σκεφτόμαστε, αλλά δεν επικοινωνούμε μαζί τους. Όχι μέσα από μια οθόνη, αλλά από κοντά.

Ένα μικρό βήμα αλλαγής στην συμπεριφορά μας και στις συνήθειές μας, είναι ένα μεγάλο βήμα προς μία πιο ουσιαστική και ποιοτική ζωή μαζί με τους ανθρώπους που αγαπάμε.