Ήδη προηγούμενες μελέτες είχαν φανερώσει την θετική επίδραση που έχουν οι παιδικοί σταθμοί στα παιδιά, καταλήγοντας σε συμπεράσματα ότι μπορούν να βελτιώσουν τις γλωσσικές και νοητικές ικανότητες των παιδιών.

Η νέα μελέτη EDEN που πραγματοποιήθηκε στην Γαλλία δείχνει ότι αν ένας παιδικός σταθμός είναι στελεχωμένος από έγκριτους επαγγελματίες, έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να προσφέρει σε ένα παιδί τις αναγκαίες κοινωνικές δεξιότητες, να το βοηθήσει να αναπτύξει καλύτερη συμπεριφορά και πιο όμορφες διαπροσωπικές σχέσεις, ιδίως αν το παιδί μείνει στο σταθμό για πάνω από ένα χρόνο.

Μελετήθηκαν 1.428 παιδιά, από τα οποία το 1/4 πήγαιναν σε παιδικό σταθμό, το 1/3 έμεναν στο σπίτι με την οικογένειά τους και τα υπόλοιπα ήταν υπό την επίβλεψη κάποιου τρίτου στο σπίτι.

Οι επιστήμονες αξιολόγησαν τη συναισθηματική ανάπτυξη και εξέλιξη της συμπεριφοράς των παιδιών από τη γέννηση έως την ηλικία των οκτώ ετών, μέσω ερωτηματολογίων που συμπλήρωναν οι γονείς ανά ορισμένες περιόδους, ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσο τα παιδιά είχαν συναισθηματικά, διαπροσωπικά ή μαθησιακά προβλήματα.

Η αξιολόγηση ανέδειξε ότι:

  • Περίπου το 15% των παιδιών είχαν σημαντικά προβλήματα συμπεριφοράς, όπως χαμηλή ικανότητα συγκέντρωσης, υπερδραστηριότητα, συναισθηματικές διαταραχές, δυσκολία σύναψης φιλίας, κοινωνική αδεξιότητα κ.α.
  • Τα μικρά παιδιά που τα φροντίζουν οι γονείς, συγγενείς ή φίλοι στο σπίτι, έχουν χειρότερες δεξιότητες, συμπεριφορά και συναισθηματική ισορροπία σε σχέση με τα παιδάκια που πάνε στον παιδικό σταθμό.
  • Τα λιγότερα συναισθηματικά και κοινωνικά προβλήματα είχαν τα παιδιά που πήγαιναν σε παιδικό σταθμό, ενώ τα περισσότερα προβλήματα εμφάνιζαν εκείνα που είχαν μεγαλώσει με τρίτους.
  • Τα παιδιά από οικογένειες με προνομιούχο κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον είχαν κατά μέσο όρο μεγαλύτερο όφελος από τον παιδικό σταθμό, από ότι τα παιδιά φτωχών οικογενειών.